Nogurums pie stūres: kā pret to cīnīties?

Nogurums pie stūres ir risks, kas atsevišķos gadījumos var novest pie traģiska iznākuma ne tikai vadītājam, bet arī apkārtējiem cilvēkiem. Tomēr vadītāji bieži vien pietiekami nenovērtē šī riska nopietnību. Ja māc liels nogurums, vissapratīgākais lēmums būtu nesēsties pie stūres. Bet, ja šādas izvēles nav, tad ir vērts ņemt vērā Autolevi zemāk uzskaitītos ieteikumus, kas var  palīdzēt palikt nomodā vadot auto.

nogurums pie stūres

 

  1. Pielāgo auto vidi

Kad runa ir par vidi automašīnā, pats svarīgākais aspekts ir saglabāt tajā vēsu temperatūru, vai tas būtu pateicoties gaisa kondicionēšanai vai ik pa laikam atverot logus. Izvairies izmantot kondicioniera silto gaisu arī ziemas laikā, jo siltums var pārāk atslābināt pat visizturīgākos vadītājus. Centies izvairīties no pārāk ilgstošas vienveidības, ik pa laikam pārslēdzot radio stacijas, nomainot raidījumus vai uzslēdzot enerģisku mūziku.

  1. Ņem biežus pārtraukumus

Lai nogurums tevi neuzveiktu, braukšanas laikā ir svarīgi veikt biežus pārtraukumus. Apstājies auto pieturās ceļa malās, lielveikalu stāvvietās, degvielas uzpildes stacijās vai jebkurā vietā, kur tu neapdraudi citus braucējus. Pastaigājies un izstaipies, lai atbrīvotos no stīvuma un atgūtu spēkus gan fiziski, gan garīgi.

  1. Ieturi vieglas uzkodas

Pārtraukuma laikā ieturi mazas, vieglas maltītes un dzer pietiekoši daudz šķidruma. Lai gan kofeīnu saturošie dzērieni var palīdzēt tev palikt nomodā, lai nepanāktu tieši pretēju efektu, tos nevajadzētu dzert pārāk bieži. Pats drošākais variants ir iedzert kafiju vai zaļo tēju ik pēc četrām stundām un pārējā laikā lietot dzērienus bez kofeīna.

  1. Pirms brauciena izgulies

Acīmredzamākie padomi parasti ir arī vislietderīgākie. Kā zināms, nav ieteicams vadīt auto, ja miegs nav bijis pietiekams. 8 stundas miega ir optimālais daudzums, kas palīdzēs tev palikt nomodā un izvairīties no satiksmes negadījumiem. Tāpat arī ir būtu vēlams izvairīties no gariem braucieniem dienas otrajā daļā. Vislabāk jutīsies tad, ja labi izgulēsies pa nakti un nākošajā dienā brauksi ar možu garu.

  1. Neiekārtojies pārāk komfortabli

Braukšanas laikā nav ieteicams pārāk ērti iekārtoties. Galvai jābūt nostādītai uz augšu, mugurai jāpiekļaujas sēdekļa atzveltnei. Bet laikā, kad sāk parādīties nogurums, mēģini sēdvietu nostādīt neierastākā pozīcijā. Kas attiecas uz kājām, tās nevajadzētu pilnībā izstiept, bet saliekt 45 grādu leņķī. Der atcerēties, ka kruīza kontroles izmantošana arī ir faktors, kas palielina vadītāja risku kļūt miegainam. Tādēļ ir nepieciešams ķermeni un prātu pilnībā iesaistīt braukšanā.

  1. Garos pārbraucienos nedodies viens

Izvairies no došanās ilgos pārbraucienos vienatnē. Vienmēr labāk ir būt mašīnā ar vismaz vēl vienu personu, pat, ja viņi tevi neaizvieto auto vadīšanā. Otra cilvēka klātbūtne un iespēja iesaistīties sarunās var palīdzēt izvairīties no noguruma uzplauksnījumiem.

  1. Izvairies sēsties pie stūres naktī

Izvairies no braukšanas naktī. Spilgtās gaismas var palielināt risku piedzīvot t.s. ceļa hipnozi. Šādā gadījumā tu vari gan aizmigt, gan arī spilgto gaismu dēļ kļūdaini izvērtēt dažas uz ceļa notiekošās situācijas.

  1. Ja nekas no šī nepalīdz, nebrauc!

Ja tomēr iepriekš minētie ieteikumi nedarbojas un tevi pārņem nepārvarams nogurums, pārstāj pret to cīnīties! Atrodi kādu klusu vietu, piemēram, degvielas uzpildes staciju, lai kaut mazliet pagulētu. Dažreiz pietiek ar pārdesmit minūtēm miega, lai atgūtu spēkus, kas nepieciešami ceļojuma pabeigšanai.

 

Cerams, kāds no šiem padomiem būs tev noderīgs! Ieteikumus par citām tēmām vari atrast mūsu bloga sadaļā.

 

Iznomā auto Auto noma

Autolevi ir uzticama savstarpējā auto noma auto īpašniekiem un īrniekiem.

Sāc šodien:

Autolevi on Instagram
Seko mums »
×