BUJ

Īpašniekiem

Apdrošināšana

  • Vai Autolevi piedāvā nomas auto ar visaptverošu apdrošināšanu?

    Mēs pašlaik strādājam, lai nodrošinātu, ka nākotnē visām automašīnām, kas tiek iznomātas izmantojot mūsu sistēmu, būtu Autolevi visaptverošā apdrošināšana uz visu nomas periodu. Diemžēl šis pakalpojums vēl nav pieejams, taču sekojiet līdzi mūsu aktivitātēm. Mēs ceram piedāvāt šo risinājumu drīz, tādējādi padarot mūsu pakalpojumu vēl drošāku. Tomēr visiem mūsu auto ir OCTA un jaunākajiem auto ir arī KASKO apdrošināšana.
  • Kas notiek, ja nomnieks ir iekļuvis satiksmes negadījumā?

    Ja nomnieks nav vainīgs satiksmes negadījumā, zaudējumi tiks segti no OCTA apdrošināšanas. Ja OCTA nesedz zaudējumus un auto ir KASKO, tad zaudējumus var segt apdrošināšanas kompānija. Ja apdrošināšanas kompānija nesedz zaudējumus, tad tos būs jāatmaksā nomniekam. Ja auto ir KASKO apdrošināšana iesakām pirms iznomāšanas apskatīt apdrošināšanas noteikumus, jo iespējams pirms auto nodošanas trešajām personām nepieciešams paziņot savam apdrošinātājam. Paralēli mēs meklējam apdrošināšanas partneri, sadarbībā ar kuru piedāvāsim apdrošināšanu, kura segs visus ar auto nomu saistītos riskus nomas periodā.
  • Ja nomnieks ir iekļuvis satiksmes negadījumā ar manu auto, vai mainās mani apdrošināšanas nosacījumi?

    Jūsu transportlīdzekļa pašreizējie apdrošināšanas nosacījumi nemainās. Ja nomnieks nebija vainīgs satiksmes negadījumā, apdrošināšanas nosacījumi nemainīsies. Ja nomnieks ir izraisījis satiksmes negadījumu un palielinās Jūsu apdrošināšanas maksa, nomniekam saskaņā ar līgumu ir pienākums atlīdzināt sadārdzinājumu.
  • Vai ir obligāti nepieciešams, lai automašīnai būtu derīga OCTA apdrošināšana?

    Jā, Jūsu automašīnai ir jābūt derīgai OCTA apdrošināšanai. KASKO apdrošināšana nav obligāta, taču ir vēlama.
  • Kas notiek, ja nozog manu auto?

    Tev nav jāuztraucas par to, ka īrnieks nozags Tavu auto, jo: - katrs lietotājs tiek pārbaudīts; - Tu pats apstiprini katru nomu un vari neiznomāt auto; - mums ir visi dati par nomnieku un Tev ir auto nomas līgums. Auto nozagšanas risks paliek tāds pats, kā tad, ja auto būtu Tavā īpašumā.  

Auto rezervēšana un izīrēšana

  • Vai varu izvēlēties, kurš nomā manu auto?

    Jā, Tu esi noteicējs!

    Ja persona, kas veikusi rezervāciju Tev nešķiet uzticama, Tu vienmēr un jebkurā brīdī vari pateikt "Nē!". Kad Tu reģistrējies Autolevi un pievieno savu auto, Tev netiek uzlikts par pienākumu to iznomāt.
  • Vai iespējams ierobežot nobraukumu nomas perioda laikā?

    Ja Jūs vēlaties ierobežot maksimālo nobraukumu nomas perioda laikā, lūdzu, miniet maksimālo veicamo distanci dienā auto aprakstā kā papildus ierobežojumu. Tad nomnieks var ņemt vērā, cik daudz viņš/-a drīkst nobraukt. Lai veiktu uzskaiti, lūdzu, nofiksējiet auto nobraukumu kopā ar nomnieku nomas perioda sākumā un beigās.
  • Kas jāņem vērā nododot un saņemot auto?

    Mēs stingri iesakām vienoties par nodošanas un pieņemšanas detaļām pietiekamu laiku pirms auto nomas perioda (vismaz vienu dienu iepriekš), kā arī auto aprakstā norādīt vēlamos un iespējamos nodošanas laikus, vietas un detaļas. Tas palīdzēs izvairīties no pēdējā brīža steigas vai pārpratumiem. Pirms ierodas nomnieks:
    • Pārliecinieties, ka esat sagatavojis visus nepieciešamos dokumentus un kopijas, ko iedot nomniekam.
    • Izņemiet personīgās mantas no automašīnas. Atstājiet automašīnā tikai nepieciešamās lietas.
    • Iztīriet un sakārtojiet auto, lai tajā būtu patīkami uzturēties. Rekomendējam atstāt degvielas atzīmi līmenī, kurā to viegli fiksēt (ideālā gadījumā - pilnu. Vai, piemēram, uz 1/2 vai 1/4 atzīmes).
    • Pārbaudiet auto stāvokli un aizpildiet pieņemšanas-nodošanas aktu, lai nodrošinātu ātrāku auto nodošanu.
    Kad nomnieks ierodas saņemt auto:
    • Pārbaudiet nomnieka vadītāja apliecību un pārliecinieties, ka visi dati vadītāja apliecībā sakrīt ar datiem līgumā un, ka vadītāja apliecībā ir persona, kurai nodosiet auto. Pārliecinieties arī, ka saņemat automašīnu no tās pašas personas, kuru apstiprinājāt nodošanas brīdī. Ja Jums ir šaubas par kādu no augstāk minētajiem faktiem, lūdzu, nekavējoties sazinieties ar mums!
    • Apstaigājiet apkārt automašīnai un iepazīstiniet ar konkrētā auto īpatnībām un lietošanu. Ja automašīnai ir kādas problēmas, lūdzu, brīdiniet par tām nomnieku.
    • Nofiksējiet odometru un degvielas atzīmi, un auto stāvokli. Jo precīzāks būs pieņemšanas-nodošanas akts, jo labāk.
    Kad nomnieks nodod auto:
    • Vēlreiz apstaigājiet auto un pārliecinieties, ka auto ir tādā pašā stāvoklī, kā nodošanas brīdī.
    • Pārliecinieties, ka degvielas tvertne ir uzpildīta līdz norunātajam līmenim. Kā arī pārliecinieties, ka nobraukums ir bijis norunātajās robežās.
    • Ja Jums ir kādas sūdzības par nomnieku, piemēram, degviela nav uzpildīta vai nobraukums ir lielāks nekā norunāts, tad pirms sazināties ar mums pārrunājiet situāciju ar nomnieku un centieties nonākt pie kopīga risinājuma. Ja Jūs esat nonācis līdz risinājumam, lūdzu, informējiet mūs, rakstot uz e-pastu info@autolevi.lv. Ja Jūs neesat nonākuši līdz kopīgam risinājumam, lūdzu, sūtiet situācijas aprakstu uz info@autolevi.lv.
  • Kā es varu atcelt rezervāciju?

    Auto īpašniekam ir tiesības atcelt rezervāciju jebkurā brīdī. Taču, lūdzu, pirms apstipriniet rezervāciju pārliecinities, ka no Jūsu puses nav šķēršļu, lai notiktu nomas darījums. Līdz maksājuma veikšanai varat atcelt rezervāciju, izmantojot mājaslapu. Taču, ja rezervāciju neparedzētu apstākļū dēļ nepieciešams atcelt pēc tam, kad nomnieks veicis samaksu, lūdzu, sazinieties ar mums, nosūtot e-pastu uz info@autolevi.lv.
  • Kā pagarināt pašreizējo rezervāciju?

    Gadījumā, ja nomas perioda laikā īrnieks vēlas pagarināt nomas periodu, īrniekam ir jāveic jauna rezervācija. Jums ir tiesības izvēlēties, vai Jūs pieņemat jauno rezervāciju vai nē. Gadījumā, ja Jūs pieņemat jauno rezervāciju, īrniekam ir jāapmaksā jaunais rēķins un tad noma tiks automātiski pagarināta uz jauno periodu. Kad pagarina nomas periodu bez auto atgriešanas īpašniekam, nav nepieciešams sagatavot jaunu pieņemšanas-nodošanas aktu.

Cenu stratēģija un ienākumi

  • Kā aprēķina cenas par stundu, dienu vai nedēļu?

    Cena par dienu tiek piemērota automātiski, ja nomas maksa par iznomātajām stundām pārsniedz noteikto nomas maksu par vienu dienu konkrētajam auto. Piemēram, ja auto īpašnieks ir uzstādijis 5 euro kā stundas likmi un 30 euro kā dienas likmi, tad, ja izīrēsiet auto uz vairāk kā 6 stundām tiks piemērota nomas maksa par vienu dienu. Šis princips tiek piemērots arī piemērojot nedēļas vai mēneša nomas maksu.
  • Kā es varu palielināt savus ienākumus no auto nomas?

    Lūk daži padomi kā padarīt Jūsu nomas piedāvājumu pēc iespējas pievilcīgāku:
    • Augšuplādējiet augstas izšķirtspējas fotogrāfijas, kuras dod labu priekštatu par Jūsu auto. Īrnieki pirms rezervācijas vēlās redzēt auto pēc iespējas detalizētāk gan no iekšpuses, gan ārpuses.
    • Uzrakstiet detalizētu un pievilcīgu auto aprakstu.
    • Nosakiet konkurētspējīgu nomas maksu, izvērtējot auto atrašanās vietu, gadu, marku un stāvokli. Noteikt piemērotāko cenu palīdzēs mūsu cenas kalkulators, kā arī mūsu blogs, kur atradīsiet vairāk padomu.
    • Informējiet par savu auto sludinājumu draugus, kaimiņus, kolēģus, kā arī sociālajos tīklos, savā mājaslapā vai blogā utt.
    • Atbildiet uz rezervācijām pēc iespējas ātrāk un apstipriniet pēc iespējas vairāk rezervāciju.
  • Kā es varu nopelnīt?

    Jūs nopelnīsiet 75% no katras nomas. Piemēram, ja Jūs izīrēsiet savu auto par 30 euro dienā, tad nopelnīsiet 22,5 euro dienā. Katra mēneša beigās mēs saskaitām visas nomas maksas, ko esat nopelnījis un šos 75% pārskaitām Jums uz bankas kontu līdz nākošā mēneša trešās nedēļas beigām. Pārējos 25% mēs izmantojam, lai uzlabotu mūsu platformu un piedāvātu Jums jaunus pakalpojumus.
  • Kurš nosaka mana auto nomas maksu?

    Tu nosaki nomas maksu!

    Tu nosaki sava auto dienas nomas maksu. Pēc tās mūsu sistēma piedāvā stundas, nedēļas un mēneša nomas maksas. Nosakot nomas maksu, iesakām iepazīties ar padomiem Autolevi bloga sadaļā, kā arī līdzīgu piedāvājumu Autolevi portālā un citos nomas uzņēmumos. Autolevi iekasē 25% komisijas maksu no katra nomas darījumā, tādēļ, nosakot nomas maksu, lūdzu, ierēķini nomas maksā arī to.
  • Kas ļauj man nopelnīt vēl vairāk?

    1) Pieejamība - jo pieejamāks ir Jūsu auto, jo vairāk Jūs varat nopelnīt iznomājot savu auto. 2) Mārketings - jo vairāk cilvēku zina par Jūsu nomas sludinājumu, jo lielāks ir potenciālo klientu loks. 3) Konkurētspējīgi nosacījumi - jo konkurētspējīgāki nomas nosacījumi, jo lielāka būs interese iznomāt Jūsu auto. Nomnieki vēlās saņemt labu auto par labu cenu. Vairāk par nomas maksas noteikšanu lasiet Autolevi bloga sadaļā.
  • Vai man ir jāmaksā nodokļi no ienākumiem no autonomas?

    Ja Jūs iznomājat savu auto kā privātpersona, tad naudas summa, ko Jūs saņemat no Autolevi ir ienākumi no autonomas. Identiski ienākumi būtu, ja Jūs iznomātu savu dzīvokli vai māju. Autolevi nedeklarē Jūsu ienākumu daļu un nekomunicē par to ar Valsts ieņēmumu dienestu. Vairāk par nodokļu maksāšanu lasiet šeit! Jautājumu gadījumā rakstiet uz info@autolevi.lv.
  • Kad es saņemšu ienākumus no auto nomas?

    Autolevi auto īpašniekiem maksājumus parasti veic katra mēneša pirmajās 10 dienās par iepriekšējā mēnesī pabeigtajām nomām. Šādi nodrošinām, ka izmaksājam ienākumus tikai par veiksmīgi pabeigtām rezervācijām un izvairāmies no problēmas ar naudas pārskaitījumiem gadījumos, ja rezervācijas atceļas vai tiek mainītas. Jautājumu gadījumā raksti uz info@autolevi.lv.

Kā darbojas Autolevi?

  • Kādas problēmas risina Autolevi?

    Autolevi rada iespēju satikties cilvēkiem, kam nepieciešams auto un cilvēkiem, kam pieder auto. Ja tev ir nepieciešams auto – vari meklēt mūsu portālā sev atbilstošo auto, kas atbildīs tava izbrauciena mērķim.  Ja tev pieder auto – vari to piedāvāt tiem, kas var izmantot auto laikā, kamēr pats to neizmanto. Ja vēlies izīrēt auto - vari atrast sev piemērotu variantu!
  • Kādas saistības tas uzliek man kā auto īpašniekam?

    Autolevi mērķis ir radīt atvērtu un draudzīgu sabiedrību, kas dotu savu ieguldījumu gudrākai un efektīvākai auto izmantošanai, kā arī padarītu pasauli par zaļāku vietu. Lai sasniegtu šos mērķus, ir ļoti svarīgi, lai auto īpašnieki izturētos pret īrniekiem ar draudzību un cieņu. Lai tas notiktu, mēs iesakām:
    • atbildēt uz rezervāciju cik ātri iespējams;
    • atbildēt uz zvaniem un e-pastiem no auto īrniekiem cik ātri iespējams;
    • nekavēt laikus, kuros sarunāts atdot un saņemt auto atslēgas;
    • uzturēt auto tīru un darba kārtībā;
    • pārliecināties, ka īres periodā ir derīga OCTA;
    • kārtīgi pārbaudīt auto īrnieku datus;
    • sniegt atsauksmes pēc auto īres;
    • būt atsaucīgam, draudzīgam un izpalīdzīgam.
  • Vai varu izvēlēties, kam izīrēju savu auto?

    Jā! Ja persona, kas veikusi rezervāciju, neizskatās gana uzticama, lai nodotu tai savu auto, vienmēr ir iespēja pateikt “Nē!”. Kad pievienojies Autolevi, vai pievieno auto mūsu mājaslapā, tas neuzliek par pienākumu izīrēt auto.
  • Vai varu savu auto uzticēt svešiniekam?

    Drošība pirmajā vietā!

    Autolevi darbojas, lai nodrošinātu pēc iespējas drošāku auto īres procesu auto īpašniekam. Lai tas tā būtu:
    • Autolevi rūpīgi pārbauda katru jauno auto īrnieku, kas pievienojas portālam, lai neuzticamas personas nevarētu pievienoties sistēmai.
    • Kad auto tiek izīrēts, vienmēr tiek jautāts lietošanas nolūks, lai palielinātu uzticamību.
    • Auto īpašnieka atbildība ir pārliecināties par īrnieka identitāti. Ja rodas kādas šaubas, pat to, ka viņš vai viņa ir tiesīgs izīrēt auto, izstāties no vienošanās var arī mirklī, kad notiek auto nodošana.
    • Auto īpašniekam ir tiesības veikt īrnieka pārbaudi un arī uz vietas pārbaudīt īrnieka uzticamību.
    • Auto īres līgums aizsargā abas puses no pretlikumīgām darbībām.
    • Ja perona šķiet neuzticama spriežot pēc informācijas, kuru esi ieguvis – Tu vari atteikties izīrēt savu auto. Nevienam netiek uzlikts par pienākumu izīrēt savu auto personai, kurai Tu neuzticies.
  • Kā pagarināt rezervāciju, kura jau sākusies?

    Ja īres periods jau sācies, īrniekam jāveic jauna rezervācija un īpašniekam ir iespēja to apstiprināt vai noraidīt. Ja jaunā rezervācija ir apstiprināta, īrniekam jāveic rēķina apmaksa un noma būs automātiski pagarināta uz jauno periodu. Ja tiek noformēta jauna noma nenododot auto tās īpašniekam nav nepieciešams noformēt jaunu pieņemšanas-nodošanas aktu.

Kā reģistrēt auto?

  • Kādus auto iespējams reģistrēt?

    Autolevi pieņem visus Latvijā, Igaunijā un Somijā reģistrētos auto, kuriem ir tehniskā apskate un OCTA polise. Autolevi pārskata katra auto datus, laikā, kad tiek veikta rezervācija, un ja auto neatbilst kritērijiem mēs par to paziņosim auto īpašniekam. Ir iespējams pievienot vieglos auto, motociklus, ģimenes auto, busiņus, auto tehniku, limuzīnus utt.
  • Kā iespējams īslaicīgi vai pilnībā izdzēst auto no sistēmas?

    Pilnībā izdzēst auto iespējams lietotāja profilā. Ja vēlies pārtraukt auto izīrēšanu uz ilgāku laiku dēļ ceļojuma, vai citu iemeslu dēļ, auto profila lapā spied pogu "Paslēpt" un auto tiks paslēpts no mājaslapas lietotājiem. Pēc tam, kad atkal vēlēsies izīrēt savu auto, spied pogu "Parādīt".
  • Kādi ir Autolevi darbības principi?

    No vienas puses Autolevi ir radīts, lai auto īpašnieku auto darbotos viņu labā, laikā, kad tie netiek izmantoti. No otras puses, ir gana daudz cilvēku kuriem nav auto, vai kuru auto nav paredzēts konkrētajam mērķim vai izbraucienam. Autolevi rada platformu, kura ļauj šiem cilvēkiem satikties un izmantot resursus racionāli.
  • Vai Autolevi pieņem auto, kurš iegādāts līzingā?

    Jā, pieņem!
  • Vai varu izīrēt auto, kas iegādāts līzingā?

    Autolevi nerada nekādus šķēršļus lai izīrētu auto, kas iegādāti līzingā. Ja līzinga sniedzējs to aizliedz, iespējams jāapsver iespēja mainīt līzinga sniedzēju, vai jāvienojas ar līzinga sniedzēju par līguma nosacījumu grozījumiem.
  • Vai auto īre ietekmē auto garantiju?

    Auto īre nekādā veidā neietekmē auto garantiju. Auto īres nosacījumi nevar mainīt vai ietekmēt auto garantiju. Ja tomēr rodas šaubas, lūdzu sazinies ar mums un kopīgi pārskatīsim garantijas noteikumus.
  • Kā es varu pievienot savu auto?

    Auto pievienošana ir ļoti vienkārša! Ja Jūs vēl neesat Autolevi lietotājs, lūdzu, vispirms reģistrējieties! Pēc reģistrēšanās Jūs saņemsiet e-pastu ar lūgumu aktivizēt Jūsu kontu. Ja Jums jau ir aktīvs konts, Jums jāspiež poga "Pievienot auto" Jūsu lietotāja kontā. Aizpildiet nepieciešamos laukus un lapas apakšā vēlreiz spiediet "Pievienot auto". Pēc tam Autolevi komanda pārskatīs Jūsu pievienoto auto un, ja viss būs kārtībā, Jūsu sludinājums tiks publicēts Autolevi mājaslapā. Pēc tam Autolevi lietotāji redzēs Jūsu sludinājumu un varēs iznomāt Jūsu auto. Vēlāk, ja nepieciešams, Jūs varat veikt izmaiņas spiežot uz pogas "Veikt izmaiņas", kas atrodas zem auto profila. Ja nepieciešams varēsiet arī paslēpt auto no Autolevi lietotājiem vai izņemt to no mājaslapas pavisam.

Mans auto

  • Ko darīt, ja īrnieks neuzpilda degvielu līdz norunātajai atzīmei?

    Nomniekam ir pienākums nodot Jums auto ar degvielas apjomu, par kuru bijāt vienojušies. Ja auto nodots ar mazāk degvielas, lūdzu, piefiksējiet to pieņemšanas-nodošanas aktā. Kā arī, lūdzu, paziņojiet mums nosūtot e-pastu uz info@autolevi.lv.
  • Kurās valstīs reģistrētus auto var pievienot Autolevi?

    Pagaidām ir iespējams pievienot automašīnas, kuras ir reģistrētas CSDD vai Igaunijas vai Somijas satiksmes reģistrā. Taču attīstamies visu laiku un par citās valstīs reģistrētiem auto, lūdzu raksti mums e-pastu uz info@autolevi.lv.
  • Ko darīt ar manām mantām automašīnā?

    Ja iespējams, lūdzu, neatstājiet Jūsu personīgās mantas un nevajadzīgas lietas automašīnā uz nomas periodu. Iesakām nevajadzīgās lietas nomas periodā tūrēt mājās nevis automašīnā.
  • Ko darīt, ja nomnieks nodod automašīnu netīru vai ar nekārtīgu salonu?

    Jums ir sekojošas iespējas. Pie auto saņemšanas, piefiksējiet automašīnas stāvokli pieņemšanas-nodošanas aktā. Tad mēģiniet rast risinājumu ar nomnieku turpat auto pieņemšanas laikā. Ja Jūs nenonākat līdz saprātīgam risinājumam un Jūs uzskatāt nomnieka rīcību par neatbilstošu, visspēcīgākais rīks ir atstāt negatīvu atsauksmi par nomnieku. Autolevi lūgs arī pašu nomnieku sniegt skaidrojumu par situāciju. Sniedzot atsauksmi, ir iespējams labot nomnieka neatbilstošo attieksmi un tādā veidā Jūs darāt zināmu par situāciju arī mums. Turklāt citi auto īpašnieki būs informēti par nomnieka nekorekto rīcību. Kopīgiem spēkiem mēs esam spējīgi uzbūvēt uzticamu auto nomas tīklu. Ja nomnieks ir radījis kaitējumu Jūsu īpašumam, piemēram, Jums nepieciešams vest auto uz mazgātuvi, lūdzu, dodiet mums ziņu cik vien ātri iespējams nosūtot e-pastu uz adresi info@autolevi.lv.

Pievienošanās Autolevi

  • Kā pievienoties Autolevi?

    Izvēlies reģistrēties sākumlapā. Aizpildi visus nepieciešamos laukus. Pēc reģistrācijas saņemsi e-pastu ar pieprasījumu aktivizēt savu kontu. Reģistrācija un abonēšana ir bez maksas. Pēc reģistrācijas varēsi uzreiz izīrēt auto un pievienot savus auto sistēmai.
  • Kādēļ iznomāt auto?

    Iznomāšanai var būt vairāki iemesli. Galvenais tomēr ir izpalīdzēt citiem cilvēkiem situācijās kad neizmanto savu auto. Papildus, savstarpējai auto izīrēšanai ir vairākas priekšrocības:
    • Vari papildus nopelnīt.
    • Vari segt daļu no auto uzturēšanas izdevumiem (remonts, apdrošināšana, mazgāšana u.c.).
    • Izīrējot auto tiek samazināta ietekme uz vidi un resursi tiek izmantoti efektīvāk.
       
  • Kādēļ izmantot Autolevi?

    Autolevi paveiks daudz Tavā vietā, tādēļ ir vienkārši izīrēt auto izmantojot Autolevi. Tavs vienīgais uzdevums būs izveidot profilu kā arī nodot un saņemt auto. Izmantojot šo servisu, Tev ir pilna kontrole pār visu procesu – tu izvēlies kam un kad izīrēt auto. Saņem piedāvājumus no uzticamiem īrniekiem – Autolevi pārbaudīs īrnieku vēsturi un sniedz savu novērtējumu, vai īrnieks ir uzticams. Tiek analizēta arī šī īrnieka iepriekšējā vēsture izīrējot auto Autolevi sistēmā, kā arī atgriezeniskā saite no citiem auto īpašniekiem. Tiek sniegts pārskats par īres procesu un iepriekšējiem īres gadījumiem. Ja īres līgums ir izveidots sabalansējot tiesības un pienākumus, pat gadījumos, ja kaut kas nenotiks, kā plānots – Jūsu īpašums ir aizsargāts. Saņem ienākumus par auto izīrēšanu katru mēnesi – mēs izmaksājam ienākumus par visām reizēm, kad esi izīrējis auto pagājušajā mēnesī. Autolevi nepieciešamības gadījumā palīdz vienoties ar īrniekiem un pārliecinās, lai Tu saņemtu naudu. Autolevi neuzliek reģistrācijas vai lietošanas maksu, kas nozīmē – nekādu uzturēšanas vai lietošanas izmaksu. Pat, ja vēl neesi izlēmis, vai vēlies izīrēt savu auto, vai īrēt auto no kāda, rekomendējam pievienoties Autolevi. Vienīgais pakalpojums, par kuru būs jānorēķinās ir auto īre.
  • Kādi ir Autolevi darbības principi?

    No vienas puses Autolevi ir radīts, lai auto īpašnieku auto darbotos viņu labā, laikā, kad tie netiek izmantoti. No otras puses, ir gana daudz cilvēku kuriem nav auto, vai kuru auto nav paredzēts konkrētajam mērķim vai izbraucienam. Autolevi rada platformu, kura ļauj šiem cilvēkiem satikties un izmantot resursus racionāli.

Sūdzības

  • Ko darīt, ja nomnieks nodod automašīnu netīru vai ar nekārtīgu salonu?

    Jums ir sekojošas iespējas. Pie auto saņemšanas, piefiksējiet automašīnas stāvokli pieņemšanas-nodošanas aktā. Tad mēģiniet rast risinājumu ar nomnieku turpat auto pieņemšanas laikā. Ja Jūs nenonākat līdz saprātīgam risinājumam un Jūs uzskatāt nomnieka rīcību par neatbilstošu, visspēcīgākais rīks ir atstāt negatīvu atsauksmi par nomnieku. Autolevi lūgs arī pašu nomnieku sniegt skaidrojumu par situāciju. Sniedzot atsauksmi, ir iespējams labot nomnieka neatbilstošo attieksmi un tādā veidā Jūs darāt zināmu par situāciju arī mums. Turklāt citi auto īpašnieki būs informēti par nomnieka nekorekto rīcību. Kopīgiem spēkiem mēs esam spējīgi uzbūvēt uzticamu auto nomas tīklu. Ja nomnieks ir radījis kaitējumu Jūsu īpašumam, piemēram, Jums nepieciešams vest auto uz mazgātuvi, lūdzu, dodiet mums ziņu cik vien ātri iespējams nosūtot e-pastu uz adresi info@autolevi.lv.
  • Kā rīkoties, ja saņemu soda kvīti nomnieka vainas dēļ?

    Soda kvīti nav iespējams piešķirt automašīnai, bet tikai nomniekam, kurš izmantoja auto. Atbilstoši līgumam, nomniekam ir jāinformē Autolevi par saņemtajiem sodiem auto nomas periodā un saņemšanas iemesliem. Lūdzu, informējiet mūs par jebkādu saņemto sodu vai sūdzību pēc iespējas ātrāk, sūtot e-pastu uz adresi info@autolevi.lv. Mēs izskatīsim katru gadījumu. Ja nepieciešams, mēs Jums palīdzēsim sazināties ar atbildīgajām iestādēm vai personu, kura ir izteikusi sūdzību. Mēs arī lūdzam Jūs informēt iestādi, no kuras saņemts sods vai sūdzība, par personu, kura bija iznomājusi Jūsu auto. Ja Jums ir nepieciešama kāda palīdzība, lūdzu, droši sazinieties ar mums! Nomniekam saskaņā ar līgumu ir jāmaksā līgumsods par soda saņemšanas fakta slēpšanu no Autolevi. No līgumsoda 50% mēs maksājam Jums kā kompensāciju un 50% paliek Autolevi administratīvo izmaksu segšanai.
  • Novēlota automašīnas nodošana

    Auto īpašnieks un nomnieks vienmēr var pagarināt nomas periodu. Taču šajā gadījumā vienmēr par to ir jāinformē Autolevi, citādāk uz nomas perioda pagarinājumu nebūs spēkā Autolevi piedāvātās garantijas. Kā arī, ja nomnieks nodod Jums automašīnu vēlāk nekā sarunāts, lūdzu, vienmēr informējiet mūs, nosūtot e-pastu uz adresi info@autolevi.lv ar sekojošu informāciju:
    • Nomnieka vārds, uzvārds;
    • Nomas līguma dati;
    • Sarunātais un reālais auto nodošanas laiks.
    Autolevi var iekasēt līgumsodu no nomnieka par auto nenodošanu laikā.
  • Kas notiek, ja auto tiek sasists īres laikā?

    Apdrošināšana vai vainīgais sedz zaudējumus

    Izmaksas tiek segtas parastajā kārtībā, kādā tās tiek segtas jebkurā auto nomas uzņēmumā. Auto īrnieks pēc negadījuma ziņo par šo gadījumu auto īpašniekam un Autolevi. Auto īrnieks sedz visus izdevumus, kas nav iekļauti apdrošināšanā, un sedz izdevumus par OCTA polises sadārdzināšanos auto īpašniekam.
  • Kāda ir procedūra gadījumos, ja man rodas zaudējumi?

    Šādi gadījumi nav bieži un notiek retāk kā 1% gadījumu. Līgumā ir atrunāts, ka nomniekam ir jāsedz jebkādi zaudējumi, kas viņa darbību rezultātā rada zaudējumus auto īpašniekam. Līgumu ir izstrādājis Autolevi komandas jurists. Ja Jums rodas, kādi zaudējumi, ziņojiet par to mums un mēs un mūsu juristu komanda palīdzēs atrisināt situāciju. Lielākajā daļā gadījumu konflikti gan tiek atrisināti bez Autolevi iejaukšanās.

Uzticamība un drošība

  • Kā Autolevi pārbauda nomnieku uzticamību?

    Mēs pārbaudām visus jaunos lietotājus izmantojot dažādus informācijas kanālus un datubāzes. Ja nepieciešams, mēs nosūtām pieprasījumus nomniekiem ar lūgumu skaidrot par viņiem ievākto informāciju. Kā arī sazināmies ar trešajām personām, ja nepieciešama papildus informācija. Visiem nomniekiem tiek pārbaudīts arī vadītāja apliecības derīgums izmantojot CSDD datubāzi. Kā papildus informācijas avots kalpos par katru nomas darījumu savāktās atsauksmes.
  • Kas notiek, ja auto tiek sasists īres laikā?

    Apdrošināšana vai vainīgais sedz zaudējumus

    Izmaksas tiek segtas parastajā kārtībā, kādā tās tiek segtas jebkurā auto nomas uzņēmumā. Auto īrnieks pēc negadījuma ziņo par šo gadījumu auto īpašniekam un Autolevi. Auto īrnieks sedz visus izdevumus, kas nav iekļauti apdrošināšanā, un sedz izdevumus par OCTA polises sadārdzināšanos auto īpašniekam.
  • Kas notiek, ja nozog manu auto?

    Tev nav jāuztraucas par to, ka īrnieks nozags Tavu auto, jo: - katrs lietotājs tiek pārbaudīts; - Tu pats apstiprini katru nomu un vari neiznomāt auto; - mums ir visi dati par nomnieku un Tev ir auto nomas līgums. Auto nozagšanas risks paliek tāds pats, kā tad, ja auto būtu Tavā īpašumā.  
  • Kāda ir procedūra gadījumos, ja man rodas zaudējumi?

    Šādi gadījumi nav bieži un notiek retāk kā 1% gadījumu. Līgumā ir atrunāts, ka nomniekam ir jāsedz jebkādi zaudējumi, kas viņa darbību rezultātā rada zaudējumus auto īpašniekam. Līgumu ir izstrādājis Autolevi komandas jurists. Ja Jums rodas, kādi zaudējumi, ziņojiet par to mums un mēs un mūsu juristu komanda palīdzēs atrisināt situāciju. Lielākajā daļā gadījumu konflikti gan tiek atrisināti bez Autolevi iejaukšanās.

Īrniekiem

Apdrošināšana

  • Vai Autolevi piedāvā nomas auto ar visaptverošu apdrošināšanu?

    Mēs pašlaik strādājam, lai nodrošinātu, ka nākotnē visām automašīnām, kas tiek iznomātas izmantojot mūsu sistēmu, būtu Autolevi visaptverošā apdrošināšana uz visu nomas periodu. Diemžēl šis pakalpojums vēl nav pieejams, taču sekojiet līdzi mūsu aktivitātēm. Mēs ceram piedāvāt šo risinājumu drīz, tādējādi padarot mūsu pakalpojumu vēl drošāku. Tomēr visiem mūsu auto ir OCTA un jaunākajiem auto ir arī KASKO apdrošināšana.

Jautājumi īres periodā

  • Vai ir atļauts kādam citam vadīt auto īres periodā?

    Nē, auto ir atļauts vadīt tikai personai, kas rezervējusi auto, jo auto īpašnieks ir nodevis auto tieši šīs personas rokās. Ja vēlies ļaut braukt kādam citam - par to ir jāvienojas ar auto īpašnieku.  
  • Ko darīt, ja īres periodā saņemu sodu?

    Par to nav jāuztraucas, ja par to nekavējoties tiek paziņots Autolevi un auto īpašniekam un tiek panākta vienošanās par soda apmaksu. Šajā gadījumā Autolevi neiekasēs papildus soda naudu par noteikumu pārkāpšanu. Ja nebūsi informējis auto īpašnieku un Autolevi par sodu, nodosim Tavus datus atbildīgajai institūcijai, kura piestādīs Tev attiecīgo sodu, kā arī Autolevi ir tiesīgs no Tevis pieprasīt soda naudu par līguma pārkāpumu.
  • Vai es varu saņemt atpakaļ naudu, ja pabeidzu savu īres periodu ātrāk nekā biju plānojis?

    Nē, diemžēl saņemt naudu atpakaļ par neizmantoto laiku nav iespējams, izņemot gadījumu, ja auto īpašnieks tam piekrīt.
  • Vai Jums ir auto, kuros var smēķēt?

    Jā, mums ir, taču smēķēšana ir atļauta tikai gadījumos, ja auto īpašnieks to atļauj (tas tiks nofiksēts līgumā). Citos gadījumos ir stingri aizliegts smēķēt automašīnā.
  • Vai es varu ņemt savu mājdzīvnieku automašīnā?

    Pārvadāt mājdzīvniekus ir atļauts tikai tajās automašīnās, kurās auto īpašnieks ir īpaši norādījis, ka tas ir atļauts (tas tiks nofiksēts līgumā).
  • Kā es varu pagarināt nomas periodu?

    Lai pagarinātu esošu rezervāciju, Jums ir jāveic jauna rezervācija, kuras sākuma laiks ir iepriekšējās rezervācijas beigu laiks. Ja auto īpašnieks akceptēs Jūsu rezervāciju, Jums būs jāapmaksā rēķins un tad rezervācija tiks automātiski pagarināta uz jauno periodu. Ja Jūs pagarināt nomas periodu, nenododot auto, tad nebūs nepieciešams jauns pieņemšanas-nodošanas akts. Piemēram, Jūs iznomājāt auto no 1.oktobra plkst.9:00 līdz 12.oktobra plkst.21:00 un Jūs vēlaties lietot auto arī pēc 21.oktobra plkst.21:00. Tad Jums jāveic jauna rezervācija, kuras sākuma laiks ir 12.oktobra plkst.21:00.
  • Kā es varu atcelt rezervāciju?

    Pirms rezervācijas veikšanas, lūdzu, pārliecinieties, ka Jums auto būs nepieciešama un nebūs iemesla rezervācijas atcelšanai. Tomēr gadījumā, ja, neparedzamu apstākļu dēļ, nepieciešams atcelt rezervāciju, piesakiet rezervācijas atcelšanu "Darījumu" panelī. Ja esat jau samaksājis, rakstiet uz e-pastu info@autolevi.lv un mēs atlīdzināsim veikto maksājumu.
  • Kas notiek, ja auto tiek sasists īres laikā?

    Apdrošināšana vai vainīgais sedz zaudējumus

    Izmaksas tiek segtas parastajā kārtībā, kādā tās tiek segtas jebkurā auto nomas uzņēmumā. Auto īrnieks pēc negadījuma ziņo par šo gadījumu auto īpašniekam un Autolevi. Auto īrnieks sedz visus izdevumus, kas nav iekļauti apdrošināšanā, un sedz izdevumus par OCTA polises sadārdzināšanos auto īpašniekam.
  • Vai auto, ko saņemšu būs labā kārtībā?

    Izvēloties auto, ņem vērā tā īpašnieka novērtējumu. Pēc katras nomas lūdzam novērtēt gan auto īpašnieku, gan īrnieku, līdz ar to, zināsi, kuri īpašnieki rūpējās par savu auto tehnisko kārtību un, kuri īrnieki pret automašīnām izturās saudzīgi.

Kā darbojas Autolevi?

  • Kādas problēmas risina Autolevi?

    Autolevi rada iespēju satikties cilvēkiem, kam nepieciešams auto un cilvēkiem, kam pieder auto. Ja tev ir nepieciešams auto – vari meklēt mūsu portālā sev atbilstošo auto, kas atbildīs tava izbrauciena mērķim.  Ja tev pieder auto – vari to piedāvāt tiem, kas var izmantot auto laikā, kamēr pats to neizmanto. Ja vēlies izīrēt auto - vari atrast sev piemērotu variantu!
  • Kurš atbild par degvielu?

    Nomnieka pienākums ir atdot auto ar tādu pašu degvielas daudzumu kāds bija auto saņemšanas brīdī. Ja degvielas daudzums nav pietiekošs, tad ar auto īpašnieku jāvienojas par degvielas kompensēšanu naudā. Mēs iesakām arī saglabāt visus degvielas čekus īres periodā, lai varētu pierādīt, ka esat uzpildījis pareizo degvielu.
  • Kādu attālumu atļauts nobraukt īres periodā?

    Nobraukums īres periodā netiek limitēts, ja vien auto īpašnieks nav norādījis citādi auto aprakstā. Ja automašīnai ir nobraukuma limits, tad, gadījumā, ja limits tiek pārsniegts, īrniekam par to būs jānorēķinās pēc norādītās cenas. Lai izvairītos no domstarpībām, iesakām pārrunāt plānoto veicamo attālumu pirms auto nomas sākuma.
  • Kā apmaksāt auto rezervāciju?

    Kad būsiet saņēmis rezervācijas apstiprinājumu, Autolevi sistēma izveidos rēķinu, ko jāapmaksā izmantojot internetbanku līdz rēķinā norādītajam laikam. Ja nebūsiet rēķinu apmaksājis pilnībā, auto īpašniekam nav pienākums obligāti nodot auto.
  • Kā saņemt auto?

    Jāvienojas ar auto īpašnieku

    Ja auto īpašnieks ir apstiprinājis rezervāciju un rēķins ir apmaksāts, Autolevi nosūtīs īpašnieka kontaktinformāciju. Pēc tās saņemšanas jāsazinās ar īpašnieku un jāvienojas par atslēgu nodošanu. Lielākajā daļā gadījumu auto īpašnieks jau ir atzīmējis vietu, kurā iespējams saņemt auto, bet vienmēr ir iespējams atrast ērtāko variantu abiem.
  • Kad rezervācija ir spēkā?

    Rezervācija ir spēkā tiklīdz ir pabeigti 3 soļi: 1) esat izvēlējies un rezervējis auto; 2) auto īpašnieks ir apstiprinājis Jūsu rezervāciju; 3) esat apmaksājis nomas maksu.
  • Kā veikt rezervāciju?

    Tas ir vienkārši! Dodies uz mūsu mājaslapu un izvēlies iespēju "Reģistrēties". Aizpildi nepieciešamo informāciju un apstiprini savu e-pasta adresi. Apskati auto profilus un atrodi piemērotu auto savām vajadzībām. Pabeidz rezervāciju nospiežot "Rezervēt" un sagaidi atbildi no auto īpašnieka.    
  • Cik ātri iespējams rezervēt auto izmantojot Autolevi?

    Auto īpašnieka atbildes ātrumu mēs nevaram kontrolēt, taču pēc tam, kad lietotāja profils ir apstiprināts no Autolevi puses, viss notiek automātiski. Parasti saņemsi atbildi pāris stundu laikā. Protams, ja mēģināsi veikt rezervāciju vakarā vai brīvdienās, tas var aizņemt vairāk laika. Mēs iesakām rēķināties ar vienu dienu, bet īrējot auto no pazīstamiem īpašniekiem - tas noteikti būs ātrāk!
  • Kā pagarināt manu sākotnējo rezervāciju?

    Lai pagarinātu rezervāciju, nepieciešams veikt jaunu rezervācijas pieprasījumu no mirkļa, kad beidzas esošais pieprasījums. Ja auto īpašnieks tam piekritīs, rezervācija tiks pagarināta. Ja essat pagarinājis īres periodu, nav nepieciešams atgriezt auto īpašniekam pirmā nomas perioda beigās.

Maksājumi un cenas

  • Kā aprēķina cenas par stundu, dienu vai nedēļu?

    Cena par dienu tiek piemērota automātiski, ja nomas maksa par iznomātajām stundām pārsniedz noteikto nomas maksu par vienu dienu konkrētajam auto. Piemēram, ja auto īpašnieks ir uzstādijis 5 euro kā stundas likmi un 30 euro kā dienas likmi, tad, ja izīrēsiet auto uz vairāk kā 6 stundām tiks piemērota nomas maksa par vienu dienu. Šis princips tiek piemērots arī piemērojot nedēļas vai mēneša nomas maksu.
  • Vai man jāmaksā veicot rezervāciju vai pēc nomas perioda beigām?

    Ja auto īpašnieks akceptē Jūsu rezervāciju, mēs nekavējoties izsūtām Jums rēķinu. Rēķins ir obligāti jāapmaksā pirms nomas perioda sākuma.
  • Kādus maksājuma veidus Jūs pieņemat?

    Mēs pieņemam apmaksu izmantojot populārākās Latvijas internetbankas - Swedbank un SEB. Nākotnē plānojam apmaksas iespējas paplašināt piedāvājot apmaksāt arī ar pārējām internetbankām, kredītkarti, PayPal kontu un citām iespējām.
  • Cik maksā Autolevi auto noma?

    Katrs auto īpašnieks pats nosaka sava auto nomas maksu. Cenu kategorijas ir ļoti dažādas. Zemākās cenas ir ļoti pieejamas, taču tajā pašā laikā atradīsiet arī dārgus luksus klases auto. Lūdzu, rēķinieties, ka papildus auto nomas maksai Jums automašīnā jāiepilda iztērētā degviela.
  • Vai es varu norēķināties skaidrā naudā?

    Nē, par auto nomu nav iespējams maksāt skaidrā naudā.
  • Vai ir iespējams kaulēties par cenu?

    Norādītās auto nomas cenas Autolevi mājaslapā ir galējās cenas un ar auto īpašnieku nav iespējams vienoties par zemāku cenu.

Pievienošanās Autolevi

  • Kā pievienoties Autolevi?

    Izvēlies reģistrēties sākumlapā. Aizpildi visus nepieciešamos laukus. Pēc reģistrācijas saņemsi e-pastu ar pieprasījumu aktivizēt savu kontu. Reģistrācija un abonēšana ir bez maksas. Pēc reģistrācijas varēsi uzreiz izīrēt auto un pievienot savus auto sistēmai.
  • Kādēļ lietot Autolevi?

    Latvijā ir vairāki uzņēmumi, kas piedāvā auto īres pakalpojumus, tādēļ esam uzskaitījuši Tavus ieguvumus, ja lietosi Autolevi:
    • nav jāveic depozīta jeb drošības naudas maksājums pirms auto īres;
    • īres process ir ātrāks un vienkāršāks, īpaši, ja jau esi veicis nomu Autolevi;
    • auto izvēle tiek papildināta katru nedēļu;
    • izvēlies auto tuvāk atrašanās vietai;
    • lētākā cena salīdzinot ar līdzīgiem auto;
    • patīkami auto īpašnieki;
    • atsaucīga Autolevi komanda.
  • Vai par reģistrēšanos portālā ir jāmaksā?

    Nē, Autolevi iekasē tikai komisijas maksu no auto īpašniekiem no katras veiksmīgi pabeigtās nomas. Reģistrēšanās un atrašanās Autolevi ir bezmaksas. Pievienojies pat, ja neesi drošs, vai vēlies iznomāt auto no Autolevi!

Prasības īrniekiem

  • Kādas ir prasības auto īrniekiem?

    Auto īpašnieks vienmēr var atteikt rezervāciju, savu iemeslu dēļ, taču pamata prasības auto īrniekiem ir:
    • derīga auto vadītāja apliecība;
    • laba auto vadīšanas vēsture.
  • Kas ir apstākļi, kas var ietekmēt pakalpojuma pieejamību?

    Pāris piemēri, kādēļ Autolevi var atteikt piekļuvi pakalpojumam:
    • ātruma pārkāpumi par vairāk kā 21 km/h;
    • auto lietošanas noteikumu pārkāpumi nomas periodā;
    • auto lietošana citiem mērķiem kā norādīts;
    • negadījuma vietas pamešana;
    • aizdomas par nespēju vadīt auto;
    • mājaslapas lietošanas noteikumu pārkāpumi u.c.
     
  • Cik vecam man jābūt, lai izīrētu auto?

    Lai izīrētu auto jābūt sasniegušam 18 gadu vecumu un Tev jābūt derīgai auto vadītāja apliecībai.

Sūdzības

  • Īpašnieks pārmet, ka esmu kaut ko salauzis automašīnā. Ko man darīt?

    Nomas perioda laikā Jūs esat atbildīgs par visu, kas notiek ar automašīnu. Labākais veids, kā nodrošināt, lai vēlāk nebūtu nepamatotu pārmetumu par izdarītajiem zaudējumiem, ir uzmanīgi un precīzi sagatvot pieņemšanas-nodošanas aktu. Tomēr, ja gadās radīt zaudējumus automašīnai nomas perioda laikā, Jums vajadzētu vienoties ar auto īpašnieku par zaudējumu atlīdzināšanu. Ja Jums neizdodas nonākt pie kopīga risinājuma, lūdzu, sazinieties ar Autolevi, rakstot uz e-pastu info@autolevi.lv.
  • Kurš ir atbildīgs par zaudējumiem, kas palikuši nepamanīti auto saņemšanas brīdī?

    Mēs iesakām pirms auto saņemšanas ātri apiet apkārt automašīnai ar īpašnieku un piefiksēt visus esošos bojājumus. Ja auto īpašnieks nebūs pamanījis kādu bojājumu automašīnai un tas nebūs piefiksēt pieņemšanas nodošanas aktā, diemžēl varat palikt vainīgs šajā situācijā. Ja iespējams, nofotogrāfējiet bojājumus pie auto saņemšanas, lai izvairītos no domstarpībām vēlāk. Kā arī apstaigājiet auto pēc nodošanas, lai pārliecinātos, ka automašīnai nav bojājumu. Ja tomēr rodas domstarpības, centieties tās atrisināt ar auto īpašnieku. Ja neizdodas nonākt līdz kompromisam, lūdzu, rakstiet uz info@autolevi.lv, lai varam palīdzēt!
  • Vai auto, ko saņemšu būs labā kārtībā?

    Izvēloties auto, ņem vērā tā īpašnieka novērtējumu. Pēc katras nomas lūdzam novērtēt gan auto īpašnieku, gan īrnieku, līdz ar to, zināsi, kuri īpašnieki rūpējās par savu auto tehnisko kārtību un, kuri īrnieki pret automašīnām izturās saudzīgi.
×